Concertreis Milaan

29-04-2023

Met de bus vertrok de groep met 43 personen 's avonds om 20.30 uur richting Milaan waar we de volgende middag aankwamen en daar werden de heerlijke flippen van Ap van Pooij opgegeten. Later die dag bezochten we het San Siro stadion en kregen daar een rondleiding door het hele stadion wat iedereen erg leuk vond. Bij het Hostel was ook een restaurant waar we heerlijk vershillende pizza's hebben gegeten en aansluitend nog een spelletjesavond door Marina en Carine en voldaan op bed.De volgende ochtend moest het koor zingen tijdens de hoogmis in de basiliek San Lorenzo Maggiore die goed gevuld was met publiek. Na een picknick en het park was er tijd voor een fietstocht door Milaan vergezeld door een gids. Daarna weer een diner in het restaurant bij het hostel en aansluitend een muziekkwis door Dominique en Eric. De volgende dag werd er een bezoek gebracht aan de beroemde Duomo en later hadden we een vrij middag om bijvoorbeeld leuke souverniertjes te kopen en in de avond heeft het koor midden in de stad in een resaurant pizza of pasta gegeten. De volgende dag gingen we naar het Castello Sforzesco. Dat was een prachtig kasteel met daarin een museum waar je uren kon vertoeven. Na een heerlijke picknick in de paleistuin gingen we ons verkleden in het Volendams voor een optreden voor de mensen van het Hostel en hun familie en het koor zong daarna in een verzorgingstehuis waar het publiek onze 2 Italiaanse liedjes luidkeels mee zong.Daarna kon er nog even geoefend worden voor de Bonte avond met verschillende optredens en disco. Op 4 mei werd er 's morgens ingepakt om terug te rijden in de bus naar Volendam onderweg werden de lekkere appels geschild van Rijkenberg. Er was nog een verassing want we stopten bij het Waterpark Rulantica in Rust waar we tot 's avonds mochten zwemmen om daarna gedoucht en voldaan terug te rijden naar Volendam waar we om 6.30 uur weer aankwamen. We kunnen met zijn allen weer terug kijken op een hele mooi concertreis.